Wybór tanich linii lotniczych

kategoria: samoloty 64 0

airplane-749542_1280W ostatnich latach zainteresowanie lotami pasażerskimi w Polsce i innych krajach rozwijających się, zdecydowanie wzrosło. Oczywiście jak zazwyczaj w przypadku potężnego trendu i koniunktury gospodarczej, na jej tempo wzrostu i potencjał oraz występowanie przekłada się wiele różnych czynników. Do pierwszych zaliczyć trzeba przede wszystkim ułatwienia i rozwój z segmentu infrastrukturalnego, a więc pojawiające się w nowych, kluczowych regionach, lotnisk i innych elementów niezbędnych do rozwoju linii lotniczych. Wykształcenie się odpowiedniego personelu niezbędnego do obsługi powietrznej i naziemnej takich lotów cywilnych także bez wątpienia nie jest proste w każdych warunkach.
Dlatego kraje mocno zacofane wciąż nie mogą liczyć na aktualną i bogatą siatkę połączeń z większością krajów świata – ograniczają się więc przeważnie do krótkich i regionalnych przelotów pasażerskich, które umożliwiają nielicznej grupie latających klientów dotarcie do większych lotnisk stanowiących dla nich węzeł przesiadkowy. Tam, gdzie powstają lotniska i pojawiają się nowe połączenia oraz atrakcyjne międzynarodowe linie lotnicze, muszą jednak także występować inne czynniki, które przekładają się na diametralny wzrost zainteresowania takimi lotami. Rozwój klasy średniej stanowi w krajach liberalnej gospodarki kluczowy element, dzięki któremu na rynku pojawiają się ludzie na tyle zamożni i zainteresowani chociażby podróżowaniem, by sprzedaż biletów była z punktu widzenia przewoźnika wystarczająca dla zachowania danego połączenia z konkretnego lotniska.
Analiza ekonomiczna prowadzona przez przewoźników nakierowana jest przede wszystkim na zabezpieczenie swoic przychodów i gdy z danego lotniska w określonym kierunku wylatuje notorycznie zbyt mało pasażerów, przez co konieczne jest dokładanie pieniędzy do paliwa, wynagrodzenia załogi i utrzymania technicznego samolotu – dochodzi do anulowania takiego połączenia. A w skrajnych wypadkach nawet ,największe linie lotnicze świadczące usługi globalne, widząc niskie zainteresowanie swoimi usługami w danym kraju, mogą swobodnie wycofywać się całkowicie z danego rynku. Tym bardziej, że coraz agresywniej o klienta walczą tzw. linie low-cost, czyli niskokosztowe. One nie tyle rezygnują z profesjonalnej obsługi technicznej czy naziemnej, ale po prostu tną koszty we wszystkich możliwych segmentach, w których drogie i ekskluzywne linie lotnicze muszą wydawać krocie.
Chodzi o wizerunek, marketing, odpowiednie wyposażenie załogi a nawet jej wynagrodzenie. Dla samego pasażera nie zmienia się jednak wiele, poza może nieco niższym standardem samolotów, który jednak naturalnie nie wpływa na obniżenie poziomu bezpieczeństwa podróżujących. W efekcie linie takie mogą proponować zdecydowanie konkurencyjniejsze i niższe ceny przelotów w konkretnych kierunkach. Wszystkie te wzajemnie uzupełniające się czynniki i elementy skutecznie przekładają się na wzrost zainteresowania połączeniami lotniczymi i dużą sprzedaż biletów – zwłaszcza tych tanich linii lotniczych.

Powiązane z tematem

Skomentuj